Min transparente periode

Inspiration til Pop Art malerier

har jeg nu aldrig haft svært ved at finde. Men nogle gange, løber selv en prof tør for ideer. Og så skal der lidt hjælp til, at få fantasien til at spirer igen.

Når det sker, så går jeg igennem mine egne gamle malerier, samt mine elevers - der er SÅ meget materiale at gå på opdagelse i.

Jeg kan se på deres værker, hvilken periode jeg selv var i da jeg underviste de forskellige hold. Det er meget sjovt. Lidt lige som Van Goghs blå periode.....

Transparente lag

Teknik til at male i transparente lag

er egentlig ikke noget jeg har brugt på mine kurser, da det er lidt langhåret og tidskrævende. Dog bliver det nogle super fede resultater. Der findes et medie man kan blande i malingen, så malingen flyder bedre sammen. Det kan ellers være lidt bøvlet at få det pænt og jævnt.

Ud over dette fluit middel har jeg også brugt vifte pensler til at jævne det malede tynde og gennemsigtige lag ud med - de er super gode til det.

Mick Jagger i transparente lag

Som du kan se her har jeg lavet en mere eller mindre abstrakt baggrund og så har jeg tegnet den unge mand op, for så at male ham op i transparente lag. Det kommer slet ikke til sin ret på skærmen desværre. Men det ser super fedt ud i virkeligheden.

Der sker uforudsigelige ting med farverne når de møder hinanden på lærredet.

F.eks en tynd gul oven på en blå, giver et grønligt skær. Farverne bliver uforudsigelige og det gør det super spændende, ikke bare at se på men også at arbejde med.

Min transparente periode

Jeg havde en periode på et lille år, tror jeg, hvor jeg malede i disse transparante lag og her kan du lige se lidt andre emner jeg også malede i den periode.

Som sagt er det lidt tidskrævende, og da jeg er lidt dovent anlagt, holdt det ikke ved hahaha.

Så hvis du ikke er lige så doven som mig, så kan du j prøve at lave et maleri med transparente lag. Du kan lave det med tegneserie billeder eller skyggebilleder - begge ting er mulige.

Rigtig god fornøjelse med det.

De bedste pop hilsner Mille Maj

Hold dig opdateret!