Dogme maleri. Kom nemt igang på det hvide lærred.

Dogme maleri

Hvad hulan er et dogme maleri tænker du nok. Men hvis man ved hvad et dogme er, giver det faktisk god mening.

Et dogme er, at du laver en regel for dig selv, som ikke må brydes. Det kan f.eks være at du har nogle elementer du gerne vil have ind i et maleri og så de SKAL bare være der på den ene eller anden måde.

Jeg har f.eks haft brugt mine følgere til at sætte reglen for et maleri for mig. Skrev ud på min Facebook side, at jeg skulle bruge 10 forskellige billeder. De første 10 ville komme med i mit maleri.

Behøver jeg at sige at forslagene væltede ind? Smiler...

Svært at komme i gang på det hvide lærred.

Hvis du kæmper lidt med at komme i gang på lærredet kan et dogme være en super fed ting. På den måde skaber du nemlig dit maleri med de billeder folk ligger op til dig. Det lyder måske svært, men det behøver det ikke at være.

Maleri malet af brudstykker

Som du ser her er der en masse forskellige elementer der udgør selve maleriet.

Der er smidt nogle farver i baggrunden, så er der brugt en zebra stencil, lavet nogle spray prikker, lagt nogle tekster, malet tern, tegnet cykler med mere....lad mig prøve at dele det mere op for dig, så du kan se præcis hvad jeg mener her.

Her ser du zebra striberne og så er der lagt et retro mønster oven i. En baggrund er ved at forme sig.

Så kom der et fingeraftryk på og noget tekst. Alle billeder er fundet på nettet og er mere eller mindre tilfældige. Der er ikke en dybere mening med dem, de er der bare for at se fede ud :-)

Så kom der et par spray klatter på og et par cykler.

Nogle tilfældige og håndmalede tern.

Endnu en tekst, som delvist blev malet sjusket op.

Voila! Et styks færdigt maleri - cool ikke? Mere skal der faktisk ikke til. Det er vildt sjovt at lege med. Prøv selv. Hvis du er for styret i dit valg af emner, så få dit netværk med ind i kampen :-)

Til sidst maler du dit hovedmotiv op som jeg har gjort her.

Det er en super sjov måde at arbejde på - jeg ønsker dig held og lykke med dit næste dogme maleri :-)

De bedste hilsner Mille Maj

Hold dig opdateret!